Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die worden geleverd door Best Socials
Artikel 1 - Begrippen
- In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
- Aanbod: iedere aanbieding of offerte aan Opdrachtgever tot het verrichten van Diensten door Best Socials.
- Content creation: het proces van het creëren van ideeën, ontwerpen van zowel geschreven als visuele inhoud in de breedste zin van het woord, op welk format dan ook.
- Diensten: de Diensten die Best Socials aanbiedt, zijn het maken van content en designs, social media beheer, diverse marketingdiensten.
- Dienstverlener: Best Socials die Diensten aan Opdrachtgever aanbiedt hierna:Best Socials
- Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf die Best Socials heeft aangesteld, projecten aan
- Best Socials heeft verleend voor Diensten die door Best Socials worden uitgevoerd, of waaraan Best Socials een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.
- Overeenkomst: elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Opdrachtgever en Best Socials alsmede voorstellen van Best Socials voor Diensten die door Best Socials aan Opdrachtgever worden verstrekt en die door Opdrachtgever worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Best Socials waar deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel mee vormen.
- Social media: Het Facebook, Instagram, LinkedIn, of Pinterest account van Opdrachtgever waarvoor hij gebruik maakt van de dienstverlening van Best Socials
- Content: element, afbeelding, video of tekst dat op een website of Social media kanaal kan worden gedeeld.
- Post: de content die Best Socials plaatst op Social media, zoals een bericht, foto, story of video.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Best Socials, elke Overeenkomst tussen Best Socials en Opdrachtgever en op elke Dienst die door Best Socials wordt aangeboden.
- Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Opdrachtgever de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Best Socials aan Opdrachtgever aangeven op welke wijze Opdrachtgever de algemene voorwaarden kan inzien.
- Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden als dit expliciet en schriftelijk met Best Socials is overeengekomen. De voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.
- Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van Opdrachtgever.
- De algemene voorwaarden van Opdrachtgever zijn uitgesloten.
- Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
- Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden. De afspraken in de Overeenkomst zijn leidend, en gaan boven deze algemene voorwaarden.
- De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
- De rechten en verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst tussen Partijen kunnen niet door Opdrachtgever aan een derde worden overgedragen tenzij Best Socials uitdrukkelijk en voorafgaande toestemming verleent aan Opdrachtgever. Het staat [Best Socials vrij om hieraan nadere voorwaarden te verbinden.
- Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
Artikel 3 - Het Aanbod
- Alle door Best Socials gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.
- Best Socials is slechts aan een Aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Opdrachtgever schriftelijk binnen 14 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Best Socials het recht een Overeenkomst met een potentiële Opdrachtgever om een voor Best Socials gegronde reden te weigeren.
- Het Aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Opdrachtgever in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Best Socials niet binden. Eventuele afbeeldingen en gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst. Alle aanbieden worden voorts gedaan op door Opdrachtgever verstrekte gegevens. Aanbiedingen vervallen indien de gegevens van Opdrachtgever onjuist dan wel onvolledig zijn.
- Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
- Oplevertijden en termijnen in het aanbod van Best Socials zijn indicatief en geven Opdrachtgever bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Een samengestelde prijsopgave verplicht Best Socials niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of offerte begrepen zaken tegen een Overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
Artikel 4 - Totstandkoming van de Overeenkomst
- De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Opdrachtgever een Aanbod c.q. Overeenkomst van Best Socials heeft aanvaard door een ondertekend exemplaar (ingescand of origineel) aan Best Socials te retourneren, dan wel een expliciet en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail.
- Best Socials is niet gehouden aan een Aanbod indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Opdrachtgever geen rechten ontlenen.
- Elke Overeenkomst die met Best Socials wordt aangegaan of een project dat door Opdrachtgever aan Best Socials wordt toegekend, berust bij het Bedrijf en niet bij een individuele persoon die met Best Socials is verbonden.
- Indien Opdrachtgever een reeds bevestigde Overeenkomst annuleert, worden de reeds tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten (inclusief de bestede tijd) in rekening gebracht bij Opdrachtgever.
- Het herroepingsrecht van Opdrachtgever is uitgesloten, tenzij anders overeengekomen.
- Indien de Overeenkomst door meerdere Opdrachtgevers wordt aangegaan, is elke Opdrachtgever afzonderlijk hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van alle uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
Artikel 5 - Duur van de Overeenkomst
- Indien en voor zover tussen Opdrachtgever en Best Socials een Overeenkomst is afgesloten, is de duur van deze Overeenkomst in elk geval een maand, tenzij anders uitdrukkelijk is overeengekomen.
- De Overeenkomst wordt iedere maand telkenmale stilzwijgend verlengd met de oorspronkelijk overeengekomen termijn, tenzij Opdrachtgever of Best Socials de Overeenkomst schriftelijk heeft beëindigd met een opzegtermijn van één maand vóór het einde van de overeengekomen desbetreffende periode.
- Binnen een Overeenkomst kan een Best Socials pakket worden gewijzigd naar een ander, opvolgend Best Socials pakket (upgrade). Wijziging geschiedt middels een ondubbelzinnige schriftelijk kennisgeving aan Best Socials voor het einde van de betreffende maand. Het downgraden van een abonnement is slechts mogelijk met een termijn van drie maanden.
- Zowel Opdrachtgever als Best Socials kunnen de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn verplichtingen, en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Opdrachtgever.
- De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Opdrachtgever onverlet indien Best Socials ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd.
- Ingeval van een voortijdige beëindiging van de Overeenkomst is Opdrachtgever de tot dat moment gemaakte kosten en overige (door Best Socials gemaakte) kosten verschuldigd, waaronder inbegrepen kosten die voortvloeien uit door Best Socials ingeschakelde derden.
- Bij beëindiging van de Overeenkomst om welke reden dan ook, blijven de bepalingen van de Overeenkomst die naar hun aard bestemd zijn om voort te duren, ook na beëindiging bestaan.
Artikel 6 - Uitvoering van de Overeenkomst
- Best Socials zal zich inspannen om de Overeenkomst met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goed opdrachtnemer verlangd mag worden. Alle Diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis, tenzij expliciet en schriftelijk een resultaat is overeengekomen welke uitvoerig is beschreven.
- Bij de uitvoering van de Diensten is Best Socials niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Opdrachtgever op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen aanvullende werkzaamheden opleveren voor Best Socials ,is Opdrachtgever gehouden om dienovereenkomstig de meer- of bijkomende kosten te vergoeden.
- Best Socials is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.
- Indien Best Socials op grond van een verzoek of bevel van een overheidsinstantie en/of een wettelijke verplichting, werkzaamheden verricht met betrekking tot gegevens van Opdrachtgever, komen de hieraan verbonden kosten enkel en alleen voor Opdrachtgever.
- Indien sprake is van wijzigingen, kan Best Socials de uitvoering van de Dienst voortzetten met de gewijzigde versie van de programmatuur. Nimmer is Best Socials gehouden of verplicht bepaalde functionaliteiten en/of specifieke eigenschappen te handhaven, wijzigen of toe te voegen.
- De broncode alsmede de technische documentatie van de website is te allen tijde uitgesloten van het gebruiksrecht of voorwerp van een overdracht aan Opdrachtgever.
- Zowel Opdrachtgever als Best Socials kan wijzigingen aanbrengen aan de omvang en/of inhoud van de afgenomen Dienst. De meerkosten die hieraan verbonden zijn komen voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Indien Opdrachtgever het hiermee niet eens is dienen Partijen met elkaar in overleg te treden. Opdrachtgever kan de Overeenkomst slechts schriftelijk opzeggen tegen de datum waarop de wijziging in werking treedt, indien de wijzigingen geen verband houden met wijzigingen in relevante wet- of regelgeving of Best Socials de kosten van de wijziging voor zijn rekening neemt.
- Best Socials is niet gehouden om een fysieke drager aan Opdrachtgever te verstrekken met de programmatuur.
- Indien Best Socials op grond van de Overeenkomst tevens een back-up maakt van de gegevens van Opdrachtgever, zal Best Socials conform de Overeenkomst op vaste momenten een back-up maken en bewaren conform de overeengekomen termijn. Opdrachtgever is echter zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de voor hem geldende wettelijke bewaar- en administratieverplichtingen.
- Best Socials is gerechtigd, maar nimmer verplicht, de juistheid, volledigheid of samenhang van de aan haar ter beschikking gestelde bronmaterialen, eisen of specificaties te onderzoeken en bij constatering van eventuele onvolkomenheden de overeengekomen werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever de betreffende onvolkomenheden heeft weggenomen.
- Best Socials heeft, tenzij anders overeengekomen, het recht gebruik te maken van afbeeldingen, software en componenten van derden, inclusief stockfoto’s en open source software, bij de ontwikkeling, configuratie of aanpassing van Design. Opdrachtgever vrijwaart Best Socials uitdrukkelijk van aanspraken van derden ten aanzien van het gebruik van hierboven genoemde.
- Best Socials zal de bronbestanden van de designs bewaren zolang Best Socials Diensten voor Opdrachtgever verricht, of het aannemelijk is dat Best Socials Diensten voor Opdrachtgever zal verrichten. Best Socials is gerechtigd na deze periode de bronbestanden te verwijderen. Indien Opdrachtgever pas na deze periode vervolgopdrachten ten aanzien van deze Design geeft, is Best Socials gerechtigd kosten in rekening te brengen voor het herontwikkelen, herstellen of terughalen van deze bronbestanden.
- Voor zover is overeengekomen dat Best Socials content plaatst of aanpassingen doorvoert aan het Social media account van Opdrachtgever, zal Opdrachtgever Best Socials hiervoor toegang verlenen tot alle plaatsen, Diensten en Social media onder haar beheer voor zover redelijkerwijs nodig ten behoeve van een doeltreffende uitvoering van de Overeenkomst.
- Opdrachtgever is gehouden al datgene te doen en te laten wat redelijkerwijs wenselijk en nodig is om een juiste en tijdige uitvoering van de Diensten door Best Socials mogelijk te maken.
- Best Socials is gerechtigd, maar nimmer verplicht, de juistheid, volledigheid of samenhang van de aan haar ter beschikking gestelde (bron)materialen, eisen of specificaties te onderzoeken en bij constatering van eventuele onvolkomenheden is Best Socials gerechtigd de overeengekomen werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever de betreffende onvolkomenheden heeft weggenomen.
Artikel 7 - Verplichtingen Opdrachtgever
- Opdrachtgever is verplicht alle door Best Socials verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Best Socials niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Opdrachtgever.
- Best Socials is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Opdrachtgever te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Best Socials verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Best Socials voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.
- Best Socials kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Best Socials gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Opdrachtgever. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Opdrachtgever dit direct, dan wel uiterlijk 5 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Best Socials
- Opdrachtgever is verplicht om alle technische beveiligingen en overige voorzieningen van de website van Best Socials te beschermen, en de op de website rustende intellectuele eigendomsrechten te respecteren.
- Opdrachtgever draagt zorg voor geschikte apparatuur en een gebruiksomgeving.
Artikel 8 - Ontwikkelen van designs en huisstijlen
- Opdrachtgever dient alle wensen en eisen voor het ontwikkelen van een design schriftelijk vast te leggen. Best Socials kan in overleg met Opdrachtgever hiervan afwijken indien zij dat noodzakelijk en/of wenselijk acht om tot het gewenste resultaat te komen.
- Het ontwikkelen van het design geschiedt, tenzij Partijen een andere werkwijze overeenkomen, conform de hiernavolgende werkwijze in 5 fases:
- Fase I: conceptontwikkeling. Partijen treden met elkaar in overleg om een vertaalslag te maken van de wensen van Opdrachtgever tot een design. Hierbij is de informatie van Opdrachtgever omtrent onder andere het aantal en de visuele kenmerken cruciaal. Best Socials stelt vervolgens een offerte op welke de Opdrachtgever dient goed- of af te keuren volgens overeengekomen wijze.
- Fase II: visualisatie. Na goedkeuring van de offerte zal afhankelijk van het product of de producten een passend design gecreëerd worden dat zal kunnen passen bij de huisstijl van de Opdrachtgever of het begin zal zijn van de huisstijl van de opdrachtgever welke als basis fungeert voor verdere creatieve uitwerking. Best Socials zal een x aantal schetsen opleveren waar een of meerdere ontwerpen uitgekozen kunnen worden. De uitgekozen schets(en) zullen uitgewerkt worden. Na een goedkeuring van een dergelijk design, alsmede de hiervoor opgestelde offerte kan dit design als product van Opdrachtgever worden aangemerkt, welke als basis fungeert voor verdere creatieve uitwerking. Opdrachtgever krijgt 2 tot 4 schetsen waar er een uit gekozen kan worden. Uit design van de eerste keuze zal gedaan worden en daar kunnen kleurvarianten op gekozen worden door Opdrachtgever.
- Fase III: feedback. Een dergelijk product wordt vervolgens verder afgestemd naar aanwijzingen van Opdrachtgever. Hierbij heeft Opdrachtgever recht op X aantal aanpassingen, conform bij het aangaan van de overeenkomst door Best Socials bepaald. Opdrachtgever is verplicht de huisstijl te beoordelen en/of zijn goedkeuring te geven binnen een maximale termijn van 7 dagen, tenzij uitdrukkelijk een andere afspraak is gemaakt.
Artikel 9 - Content creation
- Best Socials kan, indien daartoe opdracht is gegeven, zorg dragen voor content creation al dan niet in het kader van de marketingdiensten. Indien daarbij enige garantie is gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen.
- Opdrachtgever zal Best Socials schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn, met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.
- Content creation is een uiting van creativiteit en smaak. Indien Opdrachtgever akkoord gaat met de Offerte zoals Best Socials die hanteert, houdt dit ook in dat Opdrachtgever akkoord gaat met de eigen aanpak en stijl die Best Socials hanteert. Best Socials heeft het recht om de werkzaamheden, voor zover hier niets uitdrukkelijk door Opdrachtgever over is gemeld, naar eigen technisch en creatief inzicht uit te voeren. Alle specifieke eisen en wensen van Opdrachtgever dienen door partijen gezamenlijk schriftelijk vastgelegd te worden.
- Indien voor een doeltreffende uitvoering van de overeenkomst Best Socials genoodzaakt is aanvullend materiaal of een ruimte te huren, of de expertise van derden in te schakelen, of indien achteraf blijkt dat er meer tijd nodig is, kunnen hier gedurende de Overeenkomst extra kosten voor worden gerekend, een en ander op basis van nacalculatie. Best Socials zal Opdrachtgever hier tijdig van op de hoogte stellen. Opdrachtgever dient hiervoor een schriftelijk akkoord te geven.
- Best Socials kan van Opdrachtgever verlangen om aanvullende afspraken te maken omtrent de uitvoering, kosten of de duur van de Overeenkomst indien weersomstandigheden of overige externe factoren naar inzicht van Best Socials een doeltreffende uitvoering van de overeenkomst in de weg staan. Dergelijke omstandigheden kunnen in zo'n geval aanleiding geven voor het verrichten van aanvullende werkzaamheden.
- Het auteursrecht op de werken van Best Socials berust uitsluitend bij Best Socials, tenzij expliciet anders overeengekomen. Toestemming voor gebruik van een werk door Opdrachtgever wordt uitsluitend schriftelijk voorafgaand verleend in de vorm van een licentie zoals die naar aard en omvang door Best Socials in het aanbod is omschreven. Ten aanzien van de overdraagbaarheid van auteursrechten, naamsvermelding op een werk of een inbreuk op de auteursrechten van Best Socials is artikel 25 Auteurswet van toepassing.
- Indien Opdrachtgever verzoekt om de eigendom op de werken, kan dit enkel worden overgedragen met expliciete toestemming van Best Socials, waarbij aanvullende kosten zullen worden gerekend. Best Socials kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte overeenkomst wordt gesloten Best Socials is echter nimmer verplicht om aan dit verzoek te voldoen.
Artikel 10 - Ontwikkeling website
- Best Socials kan een advies, plan van aanpak, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Best Socials de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
- Opdrachtgever is gehouden om alle benodigde informatie tijdig, volledig, juist en in de gewenste vorm aan te leveren ten behoeve van het ontwikkelen van de website (waaronder tevens verstaan databestanden, software, documentatie, adviezen, rapporten, analyses en ontwerpen).
- Partijen leggen alle kenmerken, functionaliteiten, eigenschappen en meer van de te ontwikkelen website schriftelijk vast. De website wordt enkel en alleen op basis van deze schriftelijk overeengekomen afspraken gemaakt. Indien de gemaakte afspraken te summier zijn om te voldoen aan de wensen van Opdrachtgever, dienen partijen in overleg te treden en de afspraken c.q. de Overeenkomst dienovereenkomstig aan te passen.
- Best Socials is te allen tijde gerechtigd goedkeuring van Opdrachtgever te verlangen alvorens een door hem ontwikkeld werk wordt opgeleverd of een hiermee gemoeide gebruikslicentie wordt overgedragen.
- Opdrachtgever verkrijgt een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar recht van het gebruik van de website vanaf het moment dat Opdrachtgever volledig aan haar (betalings)verplichtingen heeft voldaan, behoudens het geval dat partijen expliciet en schriftelijk anders zijn overeengekomen. De bronbestanden zijn expliciet uitgesloten van het gebruik door Opdrachtgever. Tenzij partijen expliciet en schriftelijk anders zijn overeengekomen, worden bronbestanden niet aan Opdrachtgever geleverd.
- De door Best Socials ontwikkelde website is opgeleverd wanneer Opdrachtgever getekend heeft of expliciet akkoord heeft gegeven voor de website binnen een maximale termijn van 7 kalenderdagen, tenzij een langere termijn is overeengekomen. Hiertoe kan Opdrachtgever de schriftelijke afspraken controleren. Na het ongebruikt verstrijken van deze termijn wordt Opdrachtgever geacht akkoord te zijn gegaan met de website. Eventuele herstelwerkzaamheden na deze termijn worden gezien als meerkosten.
- Partijen kunnen een testperiode overeenkomen waarin Opdrachtgever eventuele fouten en/of gebreken vaststelt. Deze gebreken moeten schriftelijk gemeld worden aan Best Socials. De herstelwerkzaamheden hiervan komen voor rekening van Best Socials, tenzij er sprake is van gebruiksfouten of fouten die niet aan Best Socials zijn toe te rekenen. De herstelperiode betreft een redelijke termijn, althans in elk geval 7 dagen nadat de gebreken zijn gemeld of zijn bevestigd door Best Socials.
- Indien na de testperiode en/of oplevering wijzigingen gemaakt moeten worden aan de website, al dan niet op verzoek van Opdrachtgever, welke niet eerder schriftelijk zijn overeengekomen, dienen de wijzigingen op basis van een nieuwe opdracht verricht te worden. Opdrachtgever heeft slechts recht op een beperkt aantal revisierondes welke in overleg vastgesteld worden in de Overeenkomst.
- Opdrachtgever is op eerste verzoek van Best Socials verplicht om door Best Socials verstrekte voorstellen te beoordelen, althans binnen de overeengekomen periode. Indien Best Socials wordt vertraagd in haar werkzaamheden, doordat Opdrachtgever niet of niet tijdig een beoordeling op een door Best Socials gedaan voorstel, is Opdrachtgever te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.
- De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat mede afhankelijk is van externe factoren die de ontwikkeling kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Opdrachtgever en/of diens medewerkers. Opdrachtgever staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.
Artikel 11 - (Op)Levering
- Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Opdrachtgever niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, het voorschot niet tijdig is ontvangen door Best Socials of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Opdrachtgever komen, heeft Best Socials recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. In geen geval zijn de opgegeven termijnen fatale termijnen, noch kan Best Socials aansprakelijk gesteld worden voor het overschrijden van de overeengekomen termijn.
- Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 1 komen voor rekening en risico van Opdrachtgever en zullen door Best Socials bij Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
- Indien Opdrachtgever goedkeuring dient te geven, is Best Socials gerechtigd om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven.
- Best Socials spant zich in om de dienstverlening binnen de overeengekomen termijn te realiseren, voor zover dit van haar in redelijkheid verlangd kan worden. Indien sprake is van spoed, is Opdrachtgever gehouden om de hiermee gemoeide meerkosten te vergoeden aan Best Socials.
- Best Socials spant zich in om de Dienst zoveel mogelijk conform het Aanbod te leveren.
- Best Socials heeft het recht om alle door hem ontworpen en/of ontwikkelde designs-websites te signeren, dan wel zijn naam te (doen) vermelden. Eveneens komt hem het recht toe om al haar design, ontwerpen en alle zaken waarop haar intellectuele eigendomsrechten rusten, te gebruiken ten behoeve van eigen promotie en/of publiciteit zonder dat daartoe (voorafgaande) uitdrukkelijke toestemming van Opdrachtgever is verkregen.
- Na oplevering ligt de verantwoordelijkheid op een correcte naleving van de betreffende licenties van derden bij het gebruik van het ontwikkelde bij Opdrachtgever. Best Socials zal Opdrachtgever afdoende informeren over de van toepassing zijnde licentievoorwaarden.
Artikel 12 - Risico-overgang
Het risico van diefstal en verlies, verduistering of beschadiging van gegevens, documenten, programmatuur, databestanden en/of zaken die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst gebruikt, gemaakt of geleverd worden, gaat over op Opdrachtgever op het moment waarop deze feitelijk in de beschikking van Opdrachtgever zijn gebracht, dan wel ten tijde van het eerste moment van ingebruikneming van de website. Indien en voor zover hierbij enige schade is ontstaan bij Opdrachtgever, is Best Socials gehouden om tegen de kostprijs van de informatiedragers vervangende website te leveren. Het opnieuw installeren en/of implementeren dient tegen het overeengekomen tarief te geschieden tenzij anders overeengekomen.
Artikel 13 - Garanties
- Best Socials voert de Diensten uit conform de in de branche geldende normen. Indien daarbij enige garantie is gegeven, is deze beperkt tot hetgeen uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen. Tijdens de garantietermijn staat Best Socials in voor een deugdelijke en gebruikelijke kwaliteit van het (op)geleverde.
- Opdrachtgever kan slechts een beroep doen op de door Best Socials gegeven garantie indien Opdrachtgever volledig voldaan heeft aan zijn betalingsverplichtingen.
- Indien Opdrachtgever zich terecht beroept op de garantie, is Best Socials gehouden om een kosteloos herstel of vervanging uit te voeren. Indien daarnaast sprake is van enige bijkomende schade, wordt aangesloten bij de hiervoor geldende aansprakelijkheidsbepalingen van deze algemene voorwaarden.
- Best Socials staat er niet voor in dat de website zonder fouten en/of onderbrekingen functioneert. Best Socials spant zich in om fouten in de programmatuur binnen een redelijke termijn te herstellen. Het herstel ziet slechts op de website die door Best Socials zelf is ontwikkeld, en de gebreken door Opdrachtgever tijdig zijn gemeld. Best Socials is gerechtigd om het herstel uit te stellen totdat een nieuwe versie van de programmatuur in gebruik wordt genomen. Gebreken in programmatuur die niet door Best Socials] is ontwikkeld, kan in overleg voor rekening en risico van Opdrachtgever hersteld worden.
- Opdrachtgever accepteert de website ‘As is’.
- Opdrachtgever dient een geconstateerd gebrek onmiddellijk en gedetailleerd schriftelijk aan Best Socials te melden op een wijze dat Best Socials in staat is om de gebreken te reproduceren en te herstellen. Het gebrek is gemeld op het moment dat Opdrachtgever van Best Socials een bevestiging van de melding ontvangt.
- Enige Best Socials opgeleverde adviezen, op basis van door Opdrachtgever onvolledige en/of onjuist verstrekte informatie, zijn nimmer grond voor aansprakelijkheid van Best Socials
- De inhoud van het opgeleverde advies van Best Socials is niet bindend en slechts adviserend van aard. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Best Socials opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Best Socials. Best Socials is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
- Onder herstel wordt tevens verstaan het verstrekken van tijdelijke oplossingen. Onder de garantie valt nimmer het herstel van verminkte of verloren gegevens. Best Socials is niet verplicht om deze gegevens te herstellen. Indien overeengekomen kan Best Socials naar redelijkheid, medewerking verlenen maar is nimmer verantwoordelijk noch gehouden tot herstel van enig verminkte en/of verloren gegane gegevens. Opdrachtgever dient te allen tijde maatregelen te treffen ter voorkoming en beperking van storingen, gebreken, verminking en/of verlies van gegevens, al dan niet op basis van door Best Socials verstrekte inlichtingen.
- Best Socials] is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website en is niet aansprakelijk voor het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website. Hieronder wordt tevens verstaan het niet beschikbaar zijn van de website van Opdrachtgever ten gevolge van een onvoorziene storing c.q. overmacht.
- Aansprakelijkheid van Best Socials voor (het functioneren van) plug-ins van derden is uitgesloten. Best Socials is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan ten gevolge, of in verband met aangebrachte wijzigingen of verrichte werkzaamheden in of aan de website van Best Socials die zonder uitdrukkelijke toestemming van Best Socials heeft plaatsgevonden.
- Tijdens de garantieperiode komt Opdrachtgever uitsluitend een beroep toe op deze garantiebepaling en is Best Socials niet gehouden tot enige schadevergoeding die is ontstaan door de geconstateerde gebreken tijdens de garantieperiode.
- Indien een gebrek gedurende de garantietermijn niet onder het kosteloos herstel valt, dient Opdrachtgever de betreffende kosten te vergoeden.
Artikel 14 - Gebruik en onderhoud website
- Best Socials stelt aan Opdrachtgever op basis van een gebruikslicentie de overeengekomen en ontwikkelde website gedurende de looptijd van de Overeenkomst voor gebruik ter beschikking. Het recht tot gebruik van de website is niet-exclusief, niet overdraagbaar, niet verpandbaar en niet-sublicentieerbaar en beperkt aan deze voorwaarden.
- Indien overeengekomen, zal Best Socials onderhoud verrichten aan de website. De omvang van de onderhoudsverplichting strekt zich uit tot hetgeen expliciet door Partijen is overeengekomen. Ook indien dit niet expliciet is overeengekomen, Best Socials onderhoudswerkzaamheden verrichten, of de uitvoering van haar diensten onderbreken indien zij dit noodzakelijk acht ten behoeve van het kunnen verrichten van onderhoud. Het doen van onderhoud kan tevens onderbrekingen veroorzaken in de uitvoering van de diensten, welke voor Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding rechtvaardigt.
- Opdrachtgever is verplicht om eventuele gebreken, fouten of andere storingen in de website schriftelijk te melden aan Best Socials , waarna Best Socials overeenkomstig zijn gebruikelijke procedures de fouten naar zijn beste vermogen zal herstellen en/of verbeteringen aanbrengen. Indien wenselijk Best Socials gerechtigd om eerst tijdelijke oplossingen aan te brengen, waarna in overleg met Opdrachtgever een structurele oplossing bedacht en uitgevoerd kan worden.
- Opdrachtgever is gehouden zijn medewerking op eerste verzoek te verlenen aan Best Socials.
- Ondanks de overeengekomen onderhoudsverplichtingen van Best Socials, heeft Opdrachtgever een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het beheer en het gebruik van de website.
- Ten behoeve van het onderhoud is Best Socials bevoegd om onder meer (data)bestanden te controleren op onder andere computeraanvallen, computervirussen en onveilige en/of illegale handelingen, alsmede andere handelingen te verrichten die nodig zijn ten behoeve van het onderhoud. Opdrachtgever is tevens verantwoordelijk voor de instructie aan en het gebruik van de website door derden die door Opdrachtgever zijn ingeschakeld.
- Het onderhoud bevat in beginsel de volgende Diensten (i) correctief, (ii) preventief en (iii) adaptief onderhoud. Ingeval van correctief, preventief en/of adaptief onderhoud, is Best Socials gerechtigd om de Dienst geheel of gedeeltelijk (tijdelijk) buiten gebruik te stellen. Opdrachtgever heeft gedurende deze onderbreking geen recht op enige schadevergoeding. Best Socials zal de onderbreking zoveel mogelijk buiten kantooruren laten plaatsvinden en niet langer dan noodzakelijk is voor het onderhoud.
- Best Socials is gerechtigd om wijzigingen aan te brengen in de techniek van het datanetwerk of telecommunicatienetwerk en andere veranderingen in de door Best Socials aangeboden diensten. Deze wijzigingen kunnen mogelijk van invloed zijn op de door Opdrachtgever gebruikte randapparatuur, Best Socials niet gehouden kan zijn tot het voldoen van enige schadevergoeding.
Artikel 15 - Notice en takedown
Indien en voor zover er sprake is van een inbreuk op rechten Best Socials of derden en/of onrechtmatig handelen door Opdrachtgever, is Best Socials gerechtigd om dat deel van de dienst per direct af te sluiten of Opdrachtgever uit te sluiten van het gebruik. Best Socials zal eventuele inbreuk makende of schadelijke informatie per direct verwijderen. Hierdoor kan het voorkomen dat Opdrachtgever geen of niet volledig gebruik kan maken van de dienst van Best Socials. In geen geval is Best Socials aansprakelijk voor de geleden schade van welke aard dan ook, ten gevolge van het (tijdelijk) afsluiten van de dienst en/of het verwijderen dan wel doorgeven van de door Opdrachtgever geplaatste gegevens.
Artikel 16 - (Online) marketing
- Best Socials garandeert geen resultaten omtrent het verlenen van marketingdiensten. Best Socials past slechts een bepaalde strategie toe die in het verleden resultaten heeft opgeleverd. Evenmin kan Best Socials hierover toezeggingen doen, doch zal Best Socials zich inspannen een verbeterde positie te verkrijgen voor Opdrachtgever in Google of anderszins een zichtbaarheid.
- Indien Best Socials ten behoeve van Opdrachtgever SEO opzet, wordt het budget voor de SEO door Opdrachtgever bepaald. Indien Opdrachtgever meer werkzaamheden wenst dan mogelijk is op basis van het huidige tarief, dienen hiervoor meer kosten in rekening gebracht te worden. Dergelijke diensten in het kader van SEO worden duidelijk en schriftelijk vastgelegd. Opdrachtgever kan ten behoeve hiervan content en/of informatie aanleveren.
- Best Socials kan zelf SEO-teksten aanleveren voor Opdrachtgever. Best Socials hanteert een eigen aanpak en stijl met betrekking tot de SEO-diensten. Indien Opdrachtgever akkoord is gegaan met de uitvoering van SEO-diensten door Best Socials, is Opdrachtgever ook akkoord gegaan met de door Best Socials gehanteerde aanpak en de door Best Socials opgestelde teksten. Opdrachtgever dient hierover nadere afspraken met Best Socials te maken.
- De uitvoering van de SEO-diensten is voorts afhankelijk van richtlijnen, regels en beleid van derden zoals bijvoorbeeld Google. De diensten worden door Best Socials uitgevoerd met inachtneming van de beperkingen die gesteld worden door de betreffende derden. Indien overeengekomen dient Opdrachtgever eerst een akkoord te geven, voordat de advertentie verder opgesteld en/of geplaatst kan worden.
- Ingeval van andere marketingdiensten zoals direct mailing, is Best Socials nimmer verantwoordelijk voor het onvolledig of onjuist aanleveren van benodigde informatie voor de direct mailing door Opdrachtgever, ten gevolge waarvan Best Socials niet naar verwachting van Opdrachtgever haar diensten uitvoert.
- Guerrilla marketing wordt uitgevoerd onder de eindverantwoordelijkheid van Opdrachtgever en met uitdrukkelijke goedkeuring van Opdrachtgever. Ingeval van guerrilla marketing kan de marketing door derden mogelijk als schokkend ervaren worden. Met deze (creatieve) vorm van marketing wordt op basis van een klein budget een opvallende campagne bedacht en uitgevoerd, waarmee Opdrachtgever zich op een bepaalde manier kenbaar maakt aan het publiek. Dit kan zowel positief als mogelijk negatief opgevat worden door het publiek wegens de onconventionele aanpak. Best Socials is niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor eventuele imagoschade van Opdrachtgever indien een dergelijke aanpak niet goed wordt opgevat door het publiek.
Artikel 17 - Social media beheer
- Als onderdeel van de dienstverlening kan Best Socials de social media-accounts van Opdrachtgever beheren ten behoeve van een verbetering van het account, de marktpositie, naamsbekendheid of imago (promotie). Indien is overeengekomen dat Best Socials dergelijk social media-beheer zal uitvoeren, dient Opdrachtgever haar volledige medewerking, alsmede de toegang tot diens website, account en alle daarvoor vereiste codes en inloggegevens te verstrekken op eerste verzoek van Best Socials, tenzij anders overeengekomen.
- De omvang van het social media-beheer strekt zich slechts uit tot hetgeen expliciet door partijen is overeengekomen. Best Socials plaatst in beginsel enkel de content voor zover deze door Opdrachtgever zelf is aangeleverd of voor zover Opdrachtgever hier expliciet voorafgaande toestemming voor heeft verleend. Best Socials zal nimmer content plaatsen zonder (voorafgaande) medeweten of goedkeuring van Opdrachtgever. Alle content, wijzigingen (van lay-out) of het anderszins doorvoeren van verbeteringen zijdens Best Socials, worden aan Opdrachtgever voorgesteld voor zover Best Socials het doorvoeren van deze wijzigingen in het belang acht van Opdrachtgever.
- De aard van de dienstverlening brengt met zich dat eventuele te behalen resultaten afhankelijk zijn van diverse externe factoren die de resultaten van de dienst kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit en beschikbaarheid van de bij de uitvoering van de dienstverlening benodigde software of diensten van derden, waaronder Google. Externe factoren zoals onder andere, maar niet beperkt tot algoritmes, regels, richtlijnen, beleid, technologische ontwikkelingen alsmede menselijk handelen zoals het surfgedrag, kunnen daarom van invloed zijn op de resultaten en werkwijze van Best Socials Best Socials zal haar werkzaamheden uitvoeren met inachtneming van voorgenoemde factoren en rekening houden met eventuele wijzigingen daarvan. Voorgenoemde bepalingen leveren Opdrachtgever nimmer een grond voor ontbinding van de Overeenkomst of een recht op schadevergoeding.
- Het uitvoeren van social media-beheer is daarnaast steeds afhankelijk van het menselijk handelen van derden. Best Socials staat derhalve niet in voor het behalen van een bepaald aantal likes, nieuwe volgers, views, etc. Bij het plaatsen van content ten behoeve van Opdrachtgever houdt Best Socials zich aan de gebruikersvoorwaarden van desbetreffende social media-partijen. Opdrachtgever kan geen rechten ontlenen indien zij op wat voor manier dan ook schade ondervindt met betrekking tot de gebruiken en regels zoals gehanteerd door dergelijke social media-partijen.
- Indien de werkzaamheden naar inzicht van Best Socials haar dienstverlening te buiten gaan, is zij gerechtigd voor dergelijke werkzaamheden een derde in te schakelen of te voorzien in de bemiddeling tussen Opdrachtgever en een derde ten behoeve van het uitvoeren van de dienstverlening. Dit geldt onder andere voor het schrijven van teksten, ontwerpen van logo’s, lay-outs, maken van foto's en meer.
- Ondanks de overeengekomen dienstverlening van Best Socials, heeft Opdrachtgever hiernaast altijd een zelfstandige verantwoordelijkheid voor het gebruik van diens social media-account(s). Indien voor het gebruik van social media of werken van intellectuele eigendom van derden (zoals foto’s, video’s, lay-outs) licenties van derden noodzakelijk zijn, zal Opdrachtgever deze licenties afnemen en ervoor zorgen dat de daarin opgenomen bepalingen stipt nageleefd worden.
- Tenzij anders overeengekomen, is Opdrachtgever verplicht alle content bedoeld voor posts minimaal 1 week voor het plaatsen van deze posts aan te leveren.
- Het uitvoeren van social media-beheer kan (tijdelijke) onderbrekingen of wijzigingen in vindpositie (ranking) op de diverse social media-kanalen veroorzaken ten aanzien van het account van Opdrachtgever, hetgeen voor Opdrachtgever geen recht op schadevergoeding rechtvaardigt.
- Voor de uitvoering van social media-beheer is Best Socials te allen tijde afhankelijk van de beschikbaarheid en functionaliteit van de betreffende social media-kanalen, alsmede van de richtlijnen, regels en het beleid van deze kanalen, maar ook het beleid van derden waaronder Google. De diensten worden dan ook uitgevoerd met inachtneming van de beperkingen die gesteld worden door de betreffende partijen.
- Indien Opdrachtgever zelf tussentijds wijzigingen wenst aan te brengen aan het social media-account of dergelijke wijzigingen laat verrichten door derden, dient zij dit eerst met Best Socials te overleggen alvorens deze wijzigingen worden doorgevoerd. Voor alle gevolgen van wijzigingen of aanpassingen op initiatief van Opdrachtgever die niet van tevoren expliciet door Best Socials] zijn gekeurd of waar zij anderszins van tevoren mee heeft ingestemd, is Opdrachtgever zelf verantwoordelijk. Enige schadelijke gevolgen wegens voorgenoemde wijzigingen of aanpassingen zijn geen grond voor aansprakelijkheid van Best Socials
- Uiterlijk voor de 21e dag van de kalendermaand, voorafgaand aan de kalendermaand waarin Best Socials werkzaamheden gaat verrichten, dient Opdrachtgever alle eventuele teksten, afbeeldingen en/of video’s en overige informatie die nodig is voor het social media-beheer aan Best Socials aangeleverd te hebben.
- In de laatste week van de kalendermaand levert Best Socials een contentkalender en de door haar gecreëerde content aan de Opdrachtgever.
- Opdrachtgever mag na ontvangst van de content en de contentkalender eenmaal feedback geven en kleine wijzigingen laten aanbrengen, die Best Socials zal verwerken.
- Wanneer Opdrachtgever de input of feedback niet op tijd aanlevert, kan dit tot gevolg hebben dat Best Socials geen content plaatst, of deze later plaatst dan afgesproken. Opdrachtgever heeft in dat geval geen recht op enige korting of restitutie.
Artikel 18 - Adviezen
- Best Socials kan, indien daartoe opdracht is gegeven, een advies, plan van aanpak, ontwerp, rapportage, planning en/of verslaglegging ten behoeve van de dienstverlening opstellen. De inhoud hiervan is niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Best Socials de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de adviezen opvolgt.
- De door Best Socials verstrekte adviezen, in welke vorm dan ook, zijn nimmer aan te merken als bindend advies.
- Opdrachtgever is op eerste verzoek van Best Socials verplicht om door haar verstrekte voorstellen te beoordelen. Indien Best Socials wordt vertraagd in haar werkzaamheden doordat Opdrachtgever niet of niet tijdig een beoordeling geeft op een door Best Socials gedaan voorstel, is Opdrachtgever te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane gevolgen, zoals vertraging.
- De aard van de dienstverlening brengt met zich mee dat het resultaat te allen tijde afhankelijk is van externe factoren die de rapportages en adviezen van Best Socials kunnen beïnvloeden, zoals de kwaliteit, juistheid en tijdige aanlevering van benodigde informatie en gegevens van Opdrachtgever en diens medewerkers. Opdrachtgever staat in voor de kwaliteit en voor de tijdige en juiste aanlevering van de benodigde gegevens en informatie.
- Opdrachtgever zal Best Socials schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn, met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.
Artikel 19 - Coaching en/of Training
- Indien hiertoe opdracht is gegeven, kan Best Socials coaching verzorgen voor Opdrachtgever en diens medewerkers.
- De coachingsessie vindt plaats op locatie van Opdrachtgever of op een nader te bepalen locatie van Best Socials. Indien de coachingsessie plaatsvindt op locatie van Opdrachtgever, is Opdrachtgever verplicht de in het kader van de coaching vereiste faciliteiten tijdig ter beschikking te stellen. Indien een coachingsessie niet kan plaatsvinden of vertraging oploopt doordat Opdrachtgever niet heeft voldaan aan voorgenoemde verplichting, komen alle gevolgen hiervan voor rekening en risico van Opdrachtgever. Best Socials is tevens gerechtigd instructies te geven met betrekking tot de geschiktheid van de locatie en daar aanwezige faciliteiten voor aanvang van de coachingsessie.
- De inhoud van de door Best Socials aangeboden coachingsessie en de gedurende de coachingsessie verleende adviezen zijn niet bindend en slechts adviserend van aard, doch zal Best Socials de op haar rustende zorgplichten in acht nemen. De coachingsessie wordt voor zover mogelijk afgestemd op de wensen van Opdrachtgever alsmede de behoeften van de betreffende deelnemer(s).
- Opdrachtgever zal Best Socials schriftelijk voorafgaand aan de aanvang van de coachingsessie alle omstandigheden melden die van belang zijn of kunnen zijn, met inbegrip van enige punten en prioriteiten waarvoor Opdrachtgever aandacht wenst.
- Best Socials is gerechtigd de coachingsessie te annuleren of te verplaatsen naar een andere datum indien er te weinig aanmeldingen zijn. Het staat uitsluitend ter oordeel van Best Socials om de coachingsessie te verplaatsen. Indien Opdrachtgever op de nieuwe gestelde datum niet beschikbaar is, heeft Opdrachtgever naar rato recht op restitutie van reeds betaalde gelden of kan zij op een andere datum deelnemen aan de coachingsessie. Partijen zullen hierover in overleg treden. Indien er teveel aanmeldingen zijn, is Best Socials gerechtigd de coachingsessie in meerdere sessies te laten plaatsvinden. Indien van toepassing zal voorgenoemde situatie tijdig met Opdrachtgever worden overlegd.
Artikel 20 - Aanvullende werkzaamheden en wijzigingen
- Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Overeenkomst aangepast dient te worden, of op verzoek van Opdrachtgever nadere werkzaamheden nodig zijn om tot het gewenste resultaat van Opdrachtgever te komen, is Opdrachtgever verplicht om deze aanvullende werkzaamheden te vergoeden volgens het overeengekomen tarief. Best Socials is niet verplicht om aan dit verzoek te voldoen en kan van Opdrachtgever verlangen dat daarvoor een aparte Overeenkomst wordt gesloten.
- Opdrachtgever kan wijzigingen (laten) aanbrengen aan de omvang en/of inhoud van de SaaS-dienst. De aanvullende kosten die hieraan verbonden zijn komen voor rekening van Opdrachtgever. Opdrachtgever wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Indien Opdrachtgever het hiermee niet eens is, dienen Partijen met elkaar in overleg te treden. Opdrachtgever kan de Overeenkomst slechts schriftelijk opzeggen tegen de datum waarop de wijziging in werking treedt, indien de wijzigingen geen verband houden met wijzigingen in relevante wet- of regelgeving of Best Socials de kosten van de wijziging voor zijn rekening neemt.
Artikel 21 - Prijzen en betaling
- Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders aangegeven.
- Best Socials voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen (uur)tarief. Best Socials rekent pakketprijzen in het geval van social media-beheer.
- Indien de Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van een jaar, heeft Opdrachtgever de keuze deze vergoeding ineens te voldoen voorafgaand aan de overeengekomen abonnementsduur, of in maandelijkse termijnen.
- Opdrachtgever is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Opdrachtgever door Best Socials worden ingezet, volledig te vergoeden, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
- Partijen kunnen overeenkomen dat Opdrachtgever een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is overeengekomen, dient Opdrachtgever het voorschot in zijn geheel te voldoen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.
- Opdrachtgever kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij Partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
- Best Socials is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatietarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.
- Opdrachtgever dient de factuur ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Best Socials.
- In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Opdrachtgever wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Opdrachtgever uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 22 - Incassobeleid
- De betalingstermijnen die door Best Socials zijn gesteld, zijn fatale termijnen. Als Opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn van 14 dagen aan de betalingsverplichting voldoet, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
- Vanaf de datum van verzuim kan Best Socials zonder verdere ingebrekestelling aanspraak maken op wettelijke (handels)rente vanaf de eerste verzuimdag tot volledige betaling, en vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten conform artikel 6:96 BW, berekend volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
- Indien Best Socials hogere kosten heeft moeten maken die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen deze kosten ook voor vergoeding in aanmerking. Dit geldt ook voor gerechtelijke en executiekosten.
Artikel 23 - Privacy, gegevensverwerking en beveiliging
- Best Socials behandelt de (persoons)gegevens van Opdrachtgever en de gebruikers van de website zorgvuldig en volgens de privacy statement. Indien nodig, zal Best Socials informatie verstrekken over deze gegevensverwerking.
- Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens via de diensten van Best Socials. Opdrachtgever garandeert dat de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen rechten van derden schenden. Opdrachtgever vrijwaart Best Socials voor eventuele (rechts)vorderingen die verband houden met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
- Als Best Socials beveiliging van informatie dient te verzorgen, zal deze voldoen aan de specificaties en een beveiligingsniveau bieden dat, gezien de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens en de kosten, niet onredelijk is.
- Beide partijen moeten voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming en andere toepasselijke wet- en regelgeving. Dit vereist een verwerkersovereenkomst.
- Opdrachtgever is verantwoordelijk voor verplichtingen tegenover derden volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming, zoals informatieverstrekking, inzage, correctie en verwijdering van persoonsgegevens. Best Socials fungeert als “Verwerker” in de zin van de AVG en zal technische ondersteuning bieden waar mogelijk.
Artikel 24 - Opschorting
- Best Socials heeft het recht om ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden, programmatuur en andere materialen onder zich te houden indien Opdrachtgever nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, zelfs indien deze al betaald zouden moeten worden.
- Best Socials is bevoegd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten zodra Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichting, waaronder te late betaling van facturen. De opschorting zal schriftelijk aan Opdrachtgever worden bevestigd. Best Socials is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.
Artikel 25 - Overmacht
- Best Socials is niet aansprakelijk wanneer zij door een overmachtssituatie haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet kan nakomen.
- Onder overmacht aan de zijde van Best Socials wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Best Socials (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen door toeleveranciers die door Opdrachtgever aan Best Socials zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door cybercriminaliteit, hacking en DDoS-aanvallen), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen en (x) overige situaties die naar het oordeel van Best Socials buiten haar invloedssfeer vallen en de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
- Indien een overmachtssituatie langer duurt dan twee maanden, kan de Overeenkomst door elk van de Partijen schriftelijk worden ontbonden. Indien op grond van de Overeenkomst al enige prestaties zijn verricht, wordt in een dergelijk geval naar verhouding afgerekend zonder enige verschuldigdheid van partijen jegens elkaar.
- Indien Best Socials bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde of leverbare deel afzonderlijk te factureren en is Opdrachtgever verplicht deze factuur te voldoen. Dit geldt niet als het reeds geleverde of leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
Artikel 26 - Beperking van aansprakelijkheid
- Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming Best Socials, is Best Socials uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Opdrachtgever Best Socials binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld, en Best Socials deze tekortkoming vervolgens niet binnen de in de ingebrekestelling genoemde redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving van de tekortkoming c.q. het gebrek, dat Best Socials in staat is om adequaat te reageren.
- Indien het verrichten van Diensten door Best Socials leidt tot aansprakelijkheid van Best Socials, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de dienst in rekening gebrachte kosten (doch maximaal over een periode van 12 maanden voorafgaand aan de ingebrekestelling) ten aanzien van directe schade. Onder directe schade wordt verstaan: redelijke kosten gemaakt ter beperking of voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel alsmede de kosten van noodvoorzieningen.
- Best Socials is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade als gevolg van gebruik van door Best Socials geleverde Diensten, schade wegens verlies van gegevens, schade wegens overschrijding van leveringstermijnen, vertragingsschade en renteschade.
- Best Socials is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op de website of die van gelinkte websites.
- Best Socials is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website, storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website.
- Aansprakelijkheid van Best Socials voor (het functioneren van) plug-ins van derden is uitgesloten. Best Socials is voorts niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan ten gevolge, of in verband met aangebrachte wijzigingen of verrichte werkzaamheden in of aan de website van Best Socials die zonder uitdrukkelijke toestemming van Best Socials heeft plaatsgevonden.
- Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van zijn eigen computer, beveiliging van wachtwoorden en meer. In geen geval is Best Socials aansprakelijk.
- Best Socials staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Best Socials verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
- Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte informatie en wensen met betrekking tot de Overeenkomst.
- Opdrachtgever vrijwaart Best Socials voor alle aanspraken van derden als gevolg van een gebrek ten gevolge van een dienst die door Opdrachtgever aan een derde is geleverd en mede bestond uit door Best Socials geleverde Diensten, tenzij Opdrachtgever kan aantonen dat de schade uitsluitend is veroorzaakt door de dienst van Best Socials
- Enige door Best Socials opgeleverde werken en/of adviezen, op basis van door Opdrachtgever onvolledige en/of onjuiste verstrekte informatie, zijn nimmer grond voor aansprakelijkheid van [Best Socials
- De inhoud van het opgeleverde advies van Best Socials is niet bindend en slechts adviserend van aard. Opdrachtgever beslist zelf en op eigen verantwoordelijkheid of zij de voorstellen en hierin genoemde adviezen van Best Socials opvolgt. Alle gevolgen voortvloeiend uit de opvolging van het advies komen voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever is te allen tijde vrij om haar eigen keuzes te maken die afwijken van het (op)geleverde advies van Best Socials is niet gehouden aan enige vorm van restitutie indien dit het geval is.
- Indien door of namens Opdrachtgever een derde wordt ingeschakeld, is Best Socials nimmer aansprakelijk voor het handelen en adviezen van de door Opdrachtgever ingeschakelde derde alsmede het verwerken van resultaten (van opgestelde advies) van de door Opdrachtgever ingeschakelde derde in Best Socialshaar eigen advies.
- Best Socials is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de website van Opdrachtgever of diens Social media account en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de website of het Social media account. Hieronder wordt tevens verstaan een beperking in beschikbaarheid of functionaliteit ten gevolge van een onvoorziene storing c.q. overmacht.
- Best Socials is voorts niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan ten gevolge, of in verband met aangebrachte wijzigingen aan het Social media account van Opdrachtgever door Opdrachtgever zelf of door derden.
- Best Socials is niet aansprakelijk voor onvolkomenheden die zijn opgetreden na het uitvoeren van updates en/of upgrades aan Social media kanalen.
- Indien en voor zover Opdrachtgever inloggegevens van diens social media account of andere inloggegevens verstrekt, geschiedt dit te allen tijde op eigen rekening en risico van Opdrachtgever.
- Indien Opdrachtgever zelf wijzigingen of aanpassingen aan Social media accounts doorvoert of een derde hier opdracht tot geeft, komen alle gevolgen hiervan voor rekening en risico van Opdrachtgever. Alle gevolgen wegens wijzigingen die niet van tevoren expliciet door Best Socials zijn goedgekeurd of waarmee Best Socials niet expliciet heeft ingestemd en alle schadelijke gevolgen hiervan vormen geen grond voor aansprakelijkheid van Best Socials.
- Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de opslag van data, content en gegevens, alsmede voor de beschikking over de vereiste beveiligingsprogramma’s voor diens ICT-omgeving.
- Alle aanspraken van Opdrachtgever wegens tekortschieten aan de zijde van Best Socials vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Best Socials. Elke vordering tot schadevergoeding jegens Best Socials dient steeds schriftelijk gemeld te worden, doch uiterlijk binnen één jaar nadat Opdrachtgever bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop hij zijn aanspraken baseert. De aansprakelijkheid van Best Socials eindigt in elk geval na verloop van een jaar na beëindiging van de Overeenkomst tussen Partijen.
Artikel 27 - Geheimhouding
- Best Socials en Opdrachtgever verplichten zich tot geheimhouding van alle (vertrouwelijke) informatie die is verkregen in het kader van een Overeenkomst. De vertrouwelijkheid vloeit voort uit de Overeenkomst of waarvan men redelijkerwijs kan verwachten dat het om vertrouwelijke informatie gaat. Partijen zullen strikte vertrouwelijkheid in acht nemen ten aanzien van alle informatie die zij over elkaar en van elkaar verkrijgen. Alle informatie en gegevensdragers van de andere Partij worden niet aan derden beschikbaar gesteld en dienen strikt geheim te blijven, tenzij de andere Partij voorafgaande uitdrukkelijk schriftelijke toestemming heeft verleend daartoe.
- Opdrachtgever is verplicht om alle websites en andere materialen die door Best Socials worden verstrekt geheim te houden, niet aan derden bekend te maken of in gebruik te geven, tenzij Best Socials daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven.
- Indien Best Socials op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie aan door de wet of bevoegde rechter of aangegeven derde (mede) te verstrekken, en Best Socials zich niet kan beroepen op een verschoningsrecht, is Best Socials niet gehouden tot enige schadevergoeding en is Opdrachtgever niet gerechtigd tot ontbinding van de Overeenkomst.
- De geheimhoudingsverplichting leggen Best Socials en Opdrachtgever ook de door hen in te schakelen derden op.
Artikel 28 - Intellectuele Eigendomsrechten
- Alle rechten van intellectuele eigendom van Best Socials waaronder verstaan aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde websites, databestanden, programmatuur, apparatuur en/of andere materialen waaronder verstaan maar niet beperkt tot ontwerpen, analyses, rapporten, documentatie en offertes alsmede al het voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend Best Socials, en/of derden c.q. toeleveranciers indien deze rechten reeds toebehoorden aan anderen dan Best Socials
- Het is Opdrachtgever verboden om alle stukken en programmatuur waarop de IE-rechten en auteursrechten van Best Socials rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Best Socials en een daartoe overeengekomen geldelijke vergoeding. Indien Opdrachtgever wijzigingen wenst aan te brengen in door Best Socials opgeleverde zaken, dient Best Socials expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.
- Het is Opdrachtgever verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Best Socials rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst. Opdrachtgever verkrijgt slechts een niet-exclusief niet-overdraagbaar gebruiksrecht van de website, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
- Het is Opdrachtgever voorts niet toegestaan om enige aanduiding betreffende het vertrouwelijke karakter, auteursrechten, handelsnamen, merken, of enig ander recht van intellectuele eigendom uit de website, Documentatie en/of overige materialen te wijzigen of te verwijderen.
- Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk optreden tegen elke inbreuk van de IE-rechten van Best Socials
- Opdrachtgever vrijwaart Best Socials voor aanspraken van derden ter zake van (eventuele) inbreuken en/of aanspraken van derden met betrekking tot hetgeen in het kader van de Overeenkomst aan Opdrachtgever ter beschikking is gesteld. Opdrachtgever zal Best Socials onverwijld informeren over deze inbreuken en/of aanspraken.
- Elke inbreuk van Opdrachtgever op de IE-rechten (en auteursrechten) van Best Socials, wordt bestraft met een eenmalige boete ter hoogte van € 10.000,- euro (zegge: tienduizend euro) en een boete van € 100,- euro (zegge: honderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt.
Artikel 29 - Vrijwaring en juistheid van informatie
- Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden die hij aan Best Socials verstrekt in het kader van de Overeenkomst. Ook als deze gegevens afkomstig zijn van derden is Opdrachtgever hiervoor verantwoordelijk.
- Opdrachtgever vrijwaart Best Socials van elke aansprakelijkheid ingevolge het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen uit het vorige lid.
- Opdrachtgever vrijwaart Best Socials voor aanspraken van derden met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie, die bij het uitvoeren van de Overeenkomst gebruikt kunnen worden, alsmede met betrekking tot de inhoud van de door Best Socials opgestelde adviezen en rapportages.
- Indien Opdrachtgever elektronische bestanden, website of informatiedragers aan Best Socials verstrekt, garandeert Opdrachtgever dat deze vrij zijn van virussen en defecten.
Artikel 30 - Klachten
- Indien Opdrachtgever niet tevreden is over de service of producten van Best Socials of anderszins klachten heeft over de uitvoering van de Overeenkomst, is Opdrachtgever verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid, te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via info.bestsocials@gmail.com met als onderwerp “Klacht”.
- De klacht moet door Opdrachtgever voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Best Socials de klacht in behandeling kunnen nemen. Best Socials moet in gelegenheid gesteld worden om de klacht te onderzoeken. Opdrachtgever zal voor dit onderzoek alle relevante informatie op het verzoek van Best Socials verschaffen; indien dit nagelaten wordt door Opdrachtgever vervalt het beroep op de door Opdrachtgever aangemelde klacht.
- Best Socials zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
- Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
- Ingediende klachten of bezwaren schorten de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op.
Artikel 31 - Toepasselijk recht
- Op de rechtsverhouding tussen Best Socials en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
- Best Socials kan deze algemene voorwaarden eenzijdig wijzigen. De meest actuele versie is te vinden op de website.
- Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Best Socials en Opdrachtgever, worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Gelderland, locatie Arnhem, tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.
[Oude Tonge ], [ 10-03-2025 ]